Kommunikation

Like, comment, share. Alle kan råbe ud i det teknologiske kommunikationshav, men hvordan bliver du hørt? Kommunikation er det nye sort. Sociale Medier, Klassisk Journalistik eller offentlige præsentationer. Målet er at give dig redskaber og erfaringer med at nå modtageren med budskabet – om det er globalt, nationalt eller lokalt.

Undervisning

Hverdagen vil være undervisning på Akademiet med både feltspecifikke fag samt undervisning sammen med resten af skolen.

Fællesundervisningen vil særligt gå på forståelse af karakter og tro i en sekulær verden.

Rejse

Vi har erfaring med, at rejserne på et efterskoleophold har en stor betydning både for fællesskabet, den individuelle karakterdannelse og elevens perspektiv på eget liv og miljø.

Derfor vægter Akademiet rejser højt. Udover en fælles rejse for hele Akademiet, skal du også på en rejse med dit felt. Vælger du dette felt, skal på en rejse ud i verden hvor du vil se spændende formidlere og institutioner.

Indhold

Her vil du få konkret undervisning og erfaring i afsender-modtager forhold, vægtning og vinkling, brug af billeder, lyd og video, sociale medier, klassisk journalistik, moral og etik, pressehåndtering, shit-storm og story-telling. Undervisningen sker i samarbejde med diverse mentorer med speciale i sociale medier, reklame, strategisk kommunikation, big data og meget mere. På den måde får du mulighed for at udvikle dig optimalt sammen med andre kommunikative ildsjæle.