Præget
for livet.

Mariager Efterskole er en kristen efterskole beliggende i naturskønne områder. Skolen bygger på kristne værdier, og du vil som elev opleve at vokse fagligt, blive udviklet personligt og socialt, samt blive udfordret i din tro. Din tro på dig selv, dine værdier og dine evner, og din tro på Gud og at han har skabt dig med et formål. Vi er stadig enkelte pladser næste skoleår så book et besøg eller skriv dig op her.

Er du klar til GAFtyve24

events & nyheder

Forrige
Næste
efterskole

9. klasse

Som 9. klasses elev på Mariager Efterskole får du plads, støtte og udfordringer, så du vokser mentalt og styrker dine faglige og sociale evner. Du har mulighed for at fordybe dig i de boglige fag og bliver ført trygt til eksamen. Der er masse blok- og valgfag, du kan kombinere dit skema med, som matcher netop dine interesser.

Vores 9. Klasse tilbyder niveaudelt undervisning i dansk, engelsk og matematik, så de elever der har brug for ekstra støtte og hjælp kan få det.

9.klasse indeholder også to udlandsrejser, hyttetur i ferieland, musicaluge, fagdage, anderledes uger og meget mere.

efterskole

10. klasse

I 10. klasse kan du vælge mellem vores Eksamensfri 10. klasse, som er for dig der fik dit adgangsgivende snit til en ungdomsuddannelse, eller vores almindelige 10. klasse, med dobbelt lærer, som hjælper og støtter dig til at tage en 10. klasses eksamen.

Som 10.klasses elev skal du vælge ét af vores tre spor; CHALLENGE, MOVE eller EXPLORE, som hver især udfordrer dig til udvikling i løbet af året, hvor hvor du sammen med sporet skal sætte aftryk i andre menneskers liv. Hvert spor har også en to-ugers udlandsrejse ud over skolens fællesrejser og turer.

Akademiet

På Akademiet tror vi på, at den enkelte er udstyret med Gudgivne talenter, som han/hun skal gøre brug af for at udfylde en særlig plads og gøre en forskel i sin verden. Akademiet på Mariager Efterskole er et anderledes skoleår som intet andet du har prøvet før.

Her får du undervisning i tro, talent og karakter. Som elev på Akademiet søger du ind på ét af talentfelterne: Lederskab, Iværksætteri, Kommunikation, Musik, Scenekunst eller Fodbold. Akademiet har en to-ugers rejser til Californien i USA.

Du skal have afsluttet 9. eller 10. klasse for at gå på Akademiet

Udeliv & fjorden

Sejlads & båd

Kor og sang

Sundhed & motion

Kunst & design

Boldspil & leg

Udeliv
& Fjorden
Vores unikke placering med skov og fjord, vil naturligt danne rammen om undervisningen. Fiskeri, paddleboard, og kajak vil være en del af faget. Almindeligt udeliv med mad over bål, overlevelsesteknikker og kort-og kompaslæsning er også på programmet.
Læs mere om Udeliv & Fjorden

Vi elsker at rejse

Om du går i 9., 10. Klasse eller Akademiet. Så er året fyldt med rejser og ture. Alle elever er på mindst to udlandsrejser og to indlandsturer. Nogle af rejserne er fordelt på klasser og spor. Men vi tager som skole både på tur i Rønbjerg Feriecenter, hvor vi bor sammen i familiegrupperne og en fælles afslutningstur sydpå til Italien eller Kroatien efter de skriftlige eksamener.

Prisen for skolens rejser er inkluderet i elevbetalingen og koster ikke ekstra.