Lederskab

En har sagt „Før en kan lede andre, skal han mestre sig selv“, hvilket ganske fint indrammer målet med feltet Lederskab. Ønsket er at gøre dig klogere på dine styrker som leder og give dig en forståelse for sunde ledelsesprincipper.

Undervisning

Hverdagen på Lederskab vil være undervisning på Akademiet med både feltspecifikke fag indenfor Lederskab samt undervisning sammen med resten af skolen. Fællesundervisningen vil særligt gå på forståelse af karakter og tro i en sekulær verden.

Rejse

Vi har erfaring med, at rejserne på et efterskoleophold har en stor betydning både for fællesskabet, den individuelle karakterdannelse og elevens perspektiv på eget liv og miljø.

Derfor vægter Akademiet rejser højt. Udover en fælles rejse for hele Akademiet skal du også på en rejse med dit felt. Lederskab skal på en rejse ud i verden, hvor du vil stifte bekendtskab med kirker og undersøge andre ledelsesstile.

Indhold

På Lederskab vil du blive udfordret og undervist i personlighedsprofiler, organisationsudvikling, konfliktløsning, kommunikation, rådgivning og meget mere. Undervisningen vil have et praktisk-teoretisk udgangspunkt og et personligt fokus – dermed mener vi, at du vil blive klogere din egen ledelsesstil og personlige styrker som leder, samt prøve dem af i praksis. Du skal studere en række ledelsesteorier og tage personlig stilling til, hvilke metoder du finder brugbare.