Musik

Musik i blodet – sender impulser ud i hele kroppen – rører hjertet. En dygtig musiker formidler følelser og skaber stemninger. Taler et sprog der trodser kulturforskelligheder. Målet med feltet er, at booste dit talent for rytmisk musik. Samtidig skal du sammen med de øvrige elever danne et band, der spiller max!

Undervisning

Hverdagen vil være undervisning på Akademiet med både feltspecifikke fag samt undervisning sammen med resten af skolen.

Fællesundervisningen vil særligt gå på forståelse af karakter og tro i en sekulær verden.

Rejse

Vi har erfaring med, at rejserne på et efterskoleophold har en stor betydning både for fællesskabet, den individuelle karakterdannelse og elevens perspektiv på eget liv og miljø.

Derfor vægter Akademiet rejser højt. Udover en fælles rejse for hele Akademiet skal du også på en rejse med dit felt. Dette felt skal på en rejse ud i verden, hvor du vil se spændende musikmiljøer.

Indhold

Undervisningen vil koncentrere sig om, hvordan man bygger en stærk identitet som musiker – det kan både være som performer og underviser.

Dine fag vil være sammenspil, sangskrivning, teori, pædagogisk læring, sceneangst og performance og meget mere.

Vi koncentrerer os om de rytmiske instrumenter og vil tilbyde undervisning på højt niveau i en lang række rytmiske instrumenter.

Du vil også blive tildelt individuel undervisning i dit instrument. De instrumenter vi ikke tilbyder undervisning i, vil der være mulighed for at indgå aftale med eksterne tilbud.

musik