Scenekunst

Scenekunst giver eleverne en bred indsigt i skuespillerfaget på klassisk teater og udenfor teater. Eleverne vil få erfaring med de brede træk inden for kunstgenren, udfordres på deres personlige udvikling og bruge sig selv på scenen og bag scenen. Feltet vil have en fast mentor, som har erfaring med dramaturgi samt benytte sig af forskellige undervisere for at komme så kvalitativt og bredt omkring mekanismerne som muligt.

Undervisning

Undervisningen vil give eleverne konkret erfaring med branchens mange aspekter og hjælpe dem til at udøve, forstå og reflektere over de elementer feltet indeholder. Undervisningen vil komme omkring krop, stemme, sprog og tekniske virkemidler. Øvelser i kreative processer, fysisk teater, improvisation, dans, audition-træning, stemmetræning, sang, musical- og tekstforståelse.

Rejse

Dette felt skal på en rejse sammen med mentoren til USA, hvor de skal besøge teatre, kunstskoler og møde kristne kunstnere. Rejsen kommer også til at indeholde besøg hos innovative kirker der bruger det i deres formidling af den kristne tro. Målet er at udvide elevernes horisont og vision for hvad og hvordan scenekunsten og kirke også kan se ud, og tage inspiration og erfaringer med hjem.

Undervisningen indeholder blandt andet:

• Introduktion til teaterverdenen og dens begreber
  • Dramaturgi
  • Muscial
  • Fysisk teater
  • Kreative processer
  • Sang
  • Dans
  • Improvisation
  • Replikker, sprog og relationer
  • Casting og udvikling af eget talent