Fodbold

FODBOLD er med til at give eleverne grundig indføring i sporten med træning, kampe, fysisk og psykisk form, kampanalyse og aktiviteter i og omkring sporten. Undervisningen vil have et praktisk udgangspunkt i fodbold. Eleverne skal opleve livet i og omkring sportsgrenen.

Eleverne på FODBOLD vil have mulighed for at spille sammen med andre elever på Mariager Efterskole samt deltage i diverse turneringer med andre skoler. FODBOLD kommer også omkring en sund krop og psyke, skadeforebyggelse, søvn og kost m.m .

Undervisning

Undervisningen kommer bredt omkring sportens verden, og hvordan den kan skabe fællesskaber og bruges på et mere socialt plan. Diakoni vil være et parallelt emne, som vi arbejder med, hvor vi vil undersøge, hvordan eleverne med udgangspunkt i sport kan være med til at gøre en forskel for særligt udsatte grupper.

Rejse

Dette felt skal på en rejse sammen med mentoren til USA, hvor de skal besøge skoler med elite sport og være med til socialt arbejde, hvor sporten er rammen.  Rejsen kommer også til at indeholde besøg hos kirker der bruger sport i deres kirkelige arbejde. Målet er at udvide elevernes horisont og vision for hvad og hvordan sport og diakoni også kan se ud, og tage inspiration og erfaringer med hjem..

Undervisningen på feltet FODBOLD indeholder blandt andet

• Indendørstræning