Vores
faciliteter.

Et godt efterskoleophold er kendetegnet ved, at det leves sammen med andre, hvor netværket styrkes og forhåbentlig vil holde mange år frem. De fysiske rammer spiller ind på, hvordan vi lever sammen og kommer hinanden ved.

Vi vil gerne skabe de bedste faciliteter til dette. Mariager Efterskole er privilegeret med at være placeret i noget af Danmarks smukkeste natur med skov og fjord i gåafstand. Et område som indbyder til mange typer af aktiviteter, grundet de gode faciliteter.

Det er vigtigt for os, at tilbyde vores elever en skole, hvor der er faciliteter til mange forskellige udfoldelser. Det kan være lige fra at slænge sig i en blød sofa, spurte svedende rundt til floorball i hallen eller konkurrere i det nyeste FIFA spil.

Midt i naturen.

Velkommen til Rosernes By, Mariager. Det bedste ved Mariager er den smukke natur, de charmerende brolagte gader, havneområdet og oplagte udflugtssteder i gå- eller køreafstand. Udover den smukke fjord kan du opleve de mange skovområder, der omkranser byen. Besøg Saltcenteret med udstilling, varmt saltbassin og en lækker café. Rema 1000 og SuperBrugsen ligger i gåafstand fra skolen. Desuden har byen bager, apotek, genbrugsbutik, bibliotek, pizzeria og flere små butikker og spisesteder. Om sommeren er det et MUST at spise is hos vaffelbageren på Torvet, besøge strandområdet og fjordens mange aktiviteter.

Fjorden.

Om sommeren indbyder Mariager fjord til masser af vandaktiviteter. Badning, paddelboard, sejllads eller sjov leg på byens flydende legeplads Openwater Park. Mariager fjord byder også ørredfiskeri i særklasse, flere af de bedste fiskespots er i gåafstand fra efterskolen.

Naturen.

Mariagers omegn er en naturperle af skov, fjord og enge, der indbyder til vandre- og løbeturer, shelterovernatninger eller moutainbiking.

Vinterbadning.

Som elev har du fri adgang til vinterbadningsparadis og sauna med gus. Ingen kø og ventetid – kun glæden ved at mærke kulden, varmen og endorfin-ruset vinteren igennem.