1 LØB – 4 FORMÅL

MARIAGER 18. MARTS

LØB - CYKEL - GÅ

LØB FOR AKADEMIET

Når du støtter Akademiet er du med til at samle penge ind til vores tur til USA og en gave til Homeless Church.
Homeless Church er en kristen non-profit organisation i San Francisco Californien. Homeless Church har en mission om at hjælpe hjemløse i San Francisco. De tilbyder muligheder som bad, husly over kortere tid, vaske tøj og mad. Derudover er Homeless Church også en kirke uden en bygning. De har korte gudstjenester for hjemløse ugentligt. Det gør de ved at samle de hjemløse i parker og andre åbne områder i byen.

Konkret betyder dette, at du kan være med til at støtte Akademiets tur til USA, og hjælpe hjemløse mennesker i San Franciscos gader. Du kan støtte ved enten at deltage i løbet eller sponsorere en der deltager, med f.eks. 10 kr. pr. km vedkommende cykler, går eller løber.

LØB FOR MOVE.

MOVE rejser til Arusha-området i Tanzania, hvor vi med alt det vi har i hænderne vil engagere os i den daske organisation SPORT4A/FUTUREs vision/projekt om at bidrage til positiv livsdannelse for unge tanzanianere gennem sport og mentorskab. Håndsrækningen vil især blive givet til Return Home Development Organization School, som er den skole, hvor projektet tager rod, inden rødderne kan strække sig videre til andre lokale skoler. Pt rejser vi uden ret meget økonomi i hænderne, da vi pba. en skiferie tidligere på året, har måttet vende hver en krone og øre i vores rejsebudget for overhovedet at kunne tage derned. Vi håber dog, at vi via sponsorede penge- og produktgaver bliver i stand til at velsigne de lokale med andet end vores tid og praktiske- og sportsfaglige kunnen. Helt konkret har de bl.a. fodboldnet, fodboldkegler, en ny sportsbane, en bus og et spejlreflekskamera på deres behov- og ønskeliste for at kunne udvikle projektet yderligere.

LØB FOR CREATE.

Create skal til Nakuru i Kenya. Her har organisationen New Life Africa International et børnehjem og et kvindercenter og på en losseplads har de et krisecenter som bl.a. indeholder skole. Vi skal hjælpe med forskelligt praktisk arbejde, og naturligvis lege med børnene. Vi tager legetøj og børnetøj med som gaver, men vil også meget gerne give økonomisk støtte til New Life Afrikas arbejde.

LØB FOR EXPLORE.

På Explore samler vi ind til noget helt fantastisk, som kommer til at gøre en konkret forskel for de mennesker vi kommer til at møde. Vi tager nemlig til Indien i 2 uger, hvor vi skal ud og bruge en masse tid med børn fra slummen i Kolkota. Vi skal lege med dem, vise vores dramastykker og generelt bare være med til at skabe nogle gode stunder for børnene. Men vi ønsker også at gøre mere end det, og det er her hvor du kommer ind i billedet! Ved hjælp af vores samarbejde med non-profit organisation “Little Big Help”, har vi fået mulighed for at hjælpe børnene i slummen med at få et dagligt måltid mad, få lægebesøg og gå til skoleforberedelse. For kun 200 kr.(!) kan vi give alt dette til ét barn fra slummen i en hel måned. Vi drømmer om at vores besøg i Indien ikke kun må have kortvarig betydning, men at det kan sætte aftryk i børnenes liv på lang sigt. Det tror vi på, at vi kan være med til ved at samle ind til dette fantastiske projekt.  Hjæp os med at hjælpe børnene i slummen – selv de mindste beløb tæller!