Challenge.

Bryd grænser, gør noget nyt, kom på dybt vand. CHALLENGE er for dig, som har lyst til at være aktiv og samtidig gøre noget, der udfordrer dit mod. På CHALLENGE samler vi både alle vovehalsene, som elsker at gøre noget vildt, og alle som har lyst til at udfordre sine egne grænser og lære sig selv bedre at kende ved at udsætte sig for noget, man aldrig har prøvet før. VI hylder mod og hepper på hinanden frem mod “målstregen”.

Vi kommer tæt på hinanden. Når vi bevæger os ud i det uvisse, vil facaderne komme ned, og vi bliver  sårbare. Sammen skaber vi et trygt miljø til at turde gøre nyt.

Af konkrete aktiviteter kan nævnes klatring, dykning, sejlads, kajak, udarbejde og afholde teambuilding dage, mountainbiking, mad over bål.

I dagligdagen består CHALLENGE af tre lektioner en eftermiddag om ugen. Dog skal der forventes lidt tid til forberedelse udover de afsatte lektioner, da nogle aktiviteter kun kan foregå i weekender eller uden for almindelig undervisningstid.

Det meste af undervisningen vil sigte imod, at eleverne skal kunne bruge det til at række ud til andre, og skabe fællesskaber uden for skolen. Det kunne være i kirker eller klubber rundt i landet eller ved at inviterer andre til skolen, og give dem gode oplevelser.

Det sociale plan

Hvordan håndterer vi frygt og følelser? At kende sine stærke og svage sider. Udforske sin personlighedstype. Lære at værdsætte den man er og ikke sammenligne sig med andre hele tiden. Turde træde ud og opbygge mod.

Det mentale plan

Tro på sig selv. Afprøve strategier for at håndtere udfordrende opgaver. Hvordan behandler man andre når man er presset og hvordan kan man lære at hvile i at skulle præstere?

Det fysiske plan

Finde glæden ved bevægelse. Prøve anderledes sport – og motionsformer. Rykke sine fysiske grænser og opleve glæden ved at kunne mærke sin krop efter aktivitet. Modet og lysten til at prøve nyt.

Det åndelige plan

Turde dele åndelige tanker og oplevelser med hinanden og andre.

Det sociale plan

Skabe noget sammen og ikke være bange for hvad andre tænker om én. Turde bryde fremmedhed, turde spørge om hjælp, turde få et nej. Turde se dum ud foran andre og turde at fejle. I fællesskab bringe noget til andre. Tage ansvar for at der er tryghed til at andre kan fejle. Turde at tage initiativer som engagerer andre. Teambuilding.

Rejser både til ind- og udland betyder noget særligt for udviklingen og sammenholdet hos skolens elever. Her kan du læse om de Challenge rejser vi tager på i løbet af året. Prisen for Challenge rejserne er inkluderet i elevbetalingen.

Skitur.

Vi tager på en fire-dages skitur tll Sverige i vinterhalvåret, hvis ene hovedformål er, at du via øvelse og instruktion fra lærerne bliver bedre til disciplinen, om end du er erfaren eller nybegynder. Det andet hovedformål med denne rejse er at styrke det interne fællesskab på holdet, som det at være på tur sammen, det at ryste posten ift. de sociale og fysiske omgivelser, hyttefællesskab og de frie timer på pisterne skal være med til at bane vejen for.

Egypten.

Vi rejser til Egypten, hvor vi har kontakt til en lokal kirke og skal være en del af deres humanitære arbejde. Der er også rigelig tid til at vi skal udfordres til lands og på vands. Vi skal blandt andet udforske korallerne i Rødehavet både på overfladen med snorkel og i flere meters dybde med dykkerflaske. Turen leder os også ud i ørkenen, hvor vi får sand at smage – helt bogstaveligt – når adrenalinen stiger på en køretur på ATV. I ørkenen besøg hos nogle beduiner og prøver at ride på en kamel. Vi skal også være aktive og udnytte vores resorts mange muligheder for at få sved på panden. Herudover skal vi opleve den fremmede og eksotiske kultur i Egypten ved blandet andet at besøge de lokale markeder, den Koptiske Kirke og den lokale moské.